Integritetspolicy
Introduktion
Integriteten för besökarna på vår hemsida är väldigt viktig för oss och denna policy förklarar vad vi gör med dina personliga data.
Genom att samtycka till att vi använder kakor i enlighet med villkoren i denna policy när du besöker vår hemsida för första gången tillåter du oss att använda kakor varje gång du besöker vår hemsida.
Erkännande
Detta dokument skapades med en mall från SEQ Legal (seqlegal.com)
och ändrades av Pohjanen & Ström Transport i Piteå AB.
Insamling av personlig information
Följande typer av personlig information kan samlas in, lagras och användas:
- information om din dator, inklusive IP-adress, geografisk plats, webbläsartyp och -version samt operativsystem;
- information om dina besök på och din användning av denna hemsida, inklusive referenskällan, besökets längd, sidvisningar och hemsidans navigeringsvägar;
- information som du anger när du registrerar dig på vår hemsida, till exempel din e-postadress;
- information som du anger när du använder vår hemsidas tjänster;
- information som genereras när du använder vår hemsida, inklusive när, hur ofta och under vilka omständigheter du använder den;
- information i alla former av kommunikation som du skickar till oss via e-post eller vår hemsida, inklusive dess innehåll och metadata;
- all annan personlig information som du skickar till oss.
Innan du lämnar ut en annan persons personliga information till oss behöver du ha den personens samtycke till att den personliga informationen både utlämnas och behandlas i enlighet med denna policy.
Användning av din personliga information
Personlig information som skickas till oss via vår hemsida kommer att användas för de syften som anges i denna policy eller på de relevanta sidorna på hemsidan. Vi kan använda din personliga information för följande:
- att administrera vår hemsida och verksamhet;
- att anpassa vår hemsida åt dig;
- att göra det möjligt för dig att använda tjänsterna som är tillgängliga på vår hemsida;
- att skicka kommersiell kommunikation som inte är i marknadsföringssyften;
- att skicka e-postmeddelanden som du specifikt har begärt;
- att ge tredje parter statistisk information om våra användare (men dessa tredje parter kommer inte att kunna identifiera en enskild användare från informationen);
- att hantera förfrågningar och klagomål från eller om dig angående vår hemsida;
- att hålla vår hemsida säker och förebygga bedrägerier;
- att bekräfta ditt samtycke av vår hemsidas användarvillkor (inklusive övervakning av privata meddelanden som skickats via vår hemsidas privata meddelandetjänst); samt
- annan användning.
Dina sekretessinställningar kan användas för att begränsa publiceringen av din information på vår hemsida och kan justeras med hemsidans sekretesskontroller.
Vi kommer inte att överlämna din personliga information till tredje part för deras eller någon annan tredje parts direkta marknadsföring utan ditt uttryckliga medgivande.
Utlämning av personlig information
Vi kan lämna ut din personliga information till någon av våra anställda, styrelseledamöter, försäkringsbolag, professionella rådgivare, ombud, leverantörer eller underleverantörer som är rimligt nödvändigt för de syften som anges i denna policy.
Vi kan lämna ut din personliga information till alla medlemmar i vår företagsgrupp (detta innebär våra dotterbolag, vårt holdingbolag och alla dess dotterbolag) som är rimligt nödvändigt för de syften som anges i denna policy.
Vi kan utlämna din personliga information:
- i den mån vi är skyldiga att göra det enligt lag;
- i samband med pågående eller framtida domstolsförfaranden;
- för att upprätta, utöva eller försvara våra juridiska rättigheter (inklusive att lämna ut information till andra i syfte att förebygga bedrägerier och förminska kreditrisken);
- till köparen (eller den blivande köparen) av alla företag eller tillgångar som vi är i process (eller överväger) att sälja; och
- till alla personer som vi rimligen anser kan begära av domstol, eller annan behörig myndighet, att vi lämnar ut personlig information.
Vi kommer inte att lämna ut din personliga information till tredje part förutom i de fall som anges i denna policy.
Bevarande av personlig information
- Detta avsnitt beskriver våra policyer och förfaranden för datalagring, som är utformade för att se till att vi följer våra juridiska skyldigheter angående lagring och radering av personlig information.
- Personlig information som vi behandlar för något syfte eller syften, kommer inte att förvaras längre än vad som är nödvändigt för det syftet eller de syftena.
- Oavsett övriga bestämmelser i detta avsnitt F, kommer vi att behålla dokument (inklusive elektroniska dokument) som innehåller personuppgifter:
- i den mån vi är skyldiga att göra det enligt lag;
- om vi tror att handlingarna kan vara relevanta för pågående eller framtida domstolsförfaranden; och
- för att upprätta, utöva eller försvara våra juridiska rättigheter (inklusive att lämna ut information till andra i syfte att förebygga bedrägerier och förminska kreditrisken).
Din personliga informationssäkerhet
- Vi kommer att vidta rimliga tekniska och organisatoriska försiktighetsåtgärder för att förhindra förlust, missbruk eller ändring av din personliga information.
- Vi kommer att lagra all personlig information som du tillhandahåller på våra säkra (lösenords- och brandväggsskyddade) servrar.
- Du medger att informationsöverföring via internet i sig är osäkert, och vi kan inte garantera säkerheten för data som skickas via internet.
Ändringar
Vi kan uppdatera denna policy då och då genom att publicera en ny version på vår hemsida. Du bör kontrollera denna sida emellanåt för att se till att du förstår eventuella ändringar i denna policy.
Dina rättigheter
Du kan be oss att ge dig all personlig information vi har om dig; tillhandahållande av sådan information ges efter uppvisande av lämpligt bevis på din identitet.
Uppdatering av information
Låt oss veta om den personliga information som vi har om dig behöver korrigeras eller uppdateras.